POZOR! Mezi 26.7. a 16.8. nebudeme moct vyřizovat nové objednávky. Vyzvednutí a odeslání objednávek bude možné od pondělí 19.8.

Tisk a populární kultura

Analýza populárního tisku od počátku 19. století do současnosti.

Skladem
359 Kč
Kategorie: Knihy v distribuci
Hmotnost: 0.3 kg

Při současném rozmachu mediálních a kulturálních studií míváme občas ve zvyku pozapomínat na „tradiční“ ohniska oborového zájmu: dominance televize či internetu jako kdyby přehlušovala rozhlas a klasická tištěná média přesouvala do zaprášených regálů „toho, co již pominulo“ a „toho, co právě pomíjí“. Náležité porozumění současnému globalizovanému, digitálnímu a tekutému světu médií je přitom do velké míry podmíněno pochopením jeho základů, historických souvislostí, ze kterých tento vyrůstá.

 

Monografie Martina Conboye Tisk a populární kultura představuje ambiciózní pokus o právě takové promyšlené vypravení se ke kořenům. Ve svých analýzách populárního tisku (ilustrovaných týdeníků či bulvárních periodik) staví především na materiálu americkém a britském, ve svých závěrech a zobecněních ale představuje studii více než relevantní i pro naši domácí situaci. V časovém rozkročení dvou století sleduje proměny rolí a funkcí populárních periodických tiskovin od počátku 19. století do dnešních dnů, zaznamenává transformace, jimiž tyto prošly, a především stopuje vliv novinového a časopiseckého tisku na etablování a rozvoj moderní populární kultury jako takové. Svazek doplněný původní studií, která výklad rozšiřuje o potřebný český kontext, osloví každého zájemce o historii i praxi mediálního provozu, stejně jako literární vědce, historiky a badatele z příbuzných oborů.

 

Nakladatel: Akropolis

ISBN: 978-80-7470-229-7

Vazba: brožovaná, 140x210 mm

Počet stránek: 324

Vydání: 2018

grafická úprava: Klára Kvízová

překlad: Josef Šebek

Zpět do obchodu